Aktivisti núkajú Prievidžanom samolepky proti letákom. Podľa záujmu chcú tlačiť na producentov reklamy.
PRIEVIDZA. Dobrovoľníci z občianskeho združenia Spolu sme Prievidza jeden týždeň vážili letáky a reklamy, ktoré našli vo svojich schránkach. Na jednu z nich pripadá za sedem dní viac ako pol kilogramu propagačných materiálov.
Podľa predsedu združenia Michala Dobiaša je v Prievidzi asi 20-tisíc domácností a každá z nich dostane mesačne asi dva kilogramy reklamy.
„Ročne tak iba v Prievidzi vyhodíme na skládku viac ako päťsto ton papiera, ktorý v lepšom prípade skončí v zbere,“ vypočítal Dobiaš.
Doplnil, že „na istú smrť posielame ročne 8500 dospelých stromov, pretože na výrobu jednej tony papiera je ich potrebných sedemnásť.“
Združenie pripravilo štyri druhy samolepiek s nápisom „Nevhadzujte reklamu“, ktoré na požiadanie doručia dobrovoľníci ľuďom. Kolportéri na základe zákona o reklame musia túto žiadosť na schránke rešpektovať.
Obmedzenie sa však netýka napríklad Prievidzského ECHA, pretože ide o registrované regionálne noviny.
Združenie po pár mesiacoch vyhodnotí, koľko samolepiek bolo nalepených na schránky.
„Producentov reklamy budeme potom žiadať, aby pre Prievidzu vytlačili o toľko menej kusov letákov,“ dodal Dobiaš.